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Autor/inn/enMueller, Barbara; Wolter, Stefan C.
InstitutionCESifo GmbH
TitelThe consequences of being different.
Statistical discrimination and the school-to-work transition.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Konsequenzen des Andersseins. Statistische Benachteiligung und der Übergang Schule-Arbeit.
QuelleMünchen (2011), 32 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCESifo working paper. 3345
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungserfolg; Schätzung; Bildungsniveau; Leistungsfähigkeit; Soziale Herkunft; Schüler; Schulleistung; Übergang Schule - Beruf; Diskriminierung; Personalauswahl; Ausbildung; Arbeitsplatznachfrage; Berufseintritt; Ausbildungsmarkt; Betriebliche Berufsausbildung; Arbeitspapier; Auswirkung; Bewerberauswahl; Ausländer; Auszubildender; Jugendlicher; Schweiz
Abstract"When information about the true abilities of job-seekers and applicants are hard to get, statistical discrimination by employers can be an efficient strategy in the hiring and wage setting process. But statistical discrimination can induce costs, if labor relations cannot be terminated in the short term and wages are fixed over a certain period. In this paper we use a unique longitudinal survey that follows the PISA 2000 students in their educational and worklife career. We test whether deviance in the PISA test scores from what one would have predicted based on observable characteristics, influences the probability to succeed in the transition from compulsory school into a firm-based apprenticeship and whether it can explain differences of the individual performances during training. Our results suggest that hard-toget information plays a significant role in the transition, but not always in a symmetric manner." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Sekundäranalyse; Längsschnitt.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2011/4
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