Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZamir, Sarah; Hauptman, Sarah
TitelIntercultural education: how jewish-arab relations are reflected in literary texts in the Hebrew matriculation curriculum in the arab sector in Israel.
Quelle(2011), 18 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 16-17
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterInhaltsanalyse; Araber; Curriculum; Inhaltsanalyse; Israel; Literaturunterricht; Ziel; Literarischer Text; Interkulturelle Beziehungen; Interkulturelle Bildung; Curriculum; Literarischer Text; Literaturunterricht; Ziel; Araber; Jude; Israel
AbstractThe high school curriculum for Hebrew literature in the Arab sector (studies and matriculation exams) was approved by the Minister of Education and Culture in March 1975. It was published in a special Director General's bulletin in 1976 and is pertinent and obligatory to this very day. Along with declared aims connected to the discipline itself, such as the usefulness of the Hebrew language and the beauty of its literature, the curriculum also includes specific ideological social and civic aims. These include acquiring knowledge about the cultural traditions of the Jewish people and developing consideration for their social and cultural sensitivities. The fundamental axiom of this research, which relies on an extensive foundation of theoretical work, maintains that the literary curriculum does have the ability to achieve these social aims. The aim of the research was to check how the corpus of Hebrew literature in the curriculum reflects the relationship between Arabs and Jews in Israel, as individuals and as representatives of different cultures and traditions. The research made use of combined qualitative content analysis tools. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: