Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLamb, Stephen (Hrsg.); Markussen, Eifred (Hrsg.); Teese, Richard (Hrsg.); Sandberg, Nina (Hrsg.); Polesel, John (Hrsg.)
TitelSchool dropout and completion.
International comparative studies in theory and policy.
QuelleDordrecht u.a.: Springer (2011), XIX, 410 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN90-481-9762-7; 978-90-481-9762-0
DOI10.1007/978-90-481-9763-7
SchlagwörterFallstudie; Vergleichsuntersuchung; Bildungsbeteiligung; Soziale Ungleichheit; Bildungssystem; Bildungspolitik; Schule; Schulsystem; Gegliedertes Schulsystem; Schulprogramm; Sekundarstufe II; Sekundarbereich; Schüler; Schulabschluss; Berufsausbildung; Statistik; Internationaler Vergleich; Abbruch; Auslese; Benachteiligung; Australien; Deutschland; England; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Island; Kanada; Norwegen; Polen; Schottland; Schweiz; Spanien; USA
AbstractSchool dropout remains a persistent and critical issue in many school systems, so much so that it is sometimes referred to as a crisis. Populations across the globe have come to depend on success at school for establishing careers and gaining access to post-school qualifications. Yet large numbers of young people are excluded from the advantages that successful completion of school brings and as a result are subjected to consequences such as higher likelihood of unemployment, lower earnings, greater dependence on welfare and poorer physical health and well-being. Over recent decades, most western nations have stepped up their efforts to reduce drop out and raise school completion rates while maintaining high standards. How school systems have approached this, and how successful they are, varies. This book compares the various approaches by evaluating their impact on rates of dropout and completion. Case studies of national systems are used to highlight the different approaches including institutional arrangements and the various alternative secondary school programs and their outcomes. The evaluation is based on several key questions: What are the main approaches? How do they work? For whom do they work? And, how successful are they in promoting high rates of completion and equivalent outcomes for all? This book examines the nature of the dropout problem in advanced industrialized countries with the goal of developing a broader, international understanding that can feed into public policy to help improve completion rates worldwide. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: