Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Riddell, W. Craig; Song, Xueda |
---|---|
Institution | Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit |
Titel | The impact of education on unemployment incidence and re-employment success. Evidence from the U.S. labour market. Gefälligkeitsübersetzung: Auswirkungen von Bildung auf Arbeitslosigkeit und berufliche Reintegration. Erkenntnisse aus dem US-amerikanischen Arbeitsmarkt. |
Quelle | Bonn (2011), 35 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Reihe | IZA discussion paper. 5572 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
URN | urn:nbn:de:101:1-201104133943 |
Schlagwörter | Bildungsbeteiligung; Bildungsmotivation; Arbeitsloser; Arbeitslosigkeit; Krieg; Militär; USA; Auswirkung; Kinderarbeit; Schulbildung; Schulpflicht; Bildungsbeteiligung; Schulpflicht; Schulbildung; Krieg; Militär; Kinderarbeit; Arbeitsloser; Arbeitslosigkeit; Auswirkung; USA |
Abstract | "This study investigates the causal effects of education on individuals' transitions between employment and unemployment, with particular focus on the extent to which education improves re-employment outcomes among unemployed workers. Given that positive correlations between education and labour force transitions are likely to be confounded by the endogeneity of education, we make use of data on compulsory schooling laws and child labour laws as well as conscription risk in the Vietnam War period to create instrumental variables to identify the causal relationships. Results indicate that education significantly increases re-employment rates of the unemployed. Particularly large impacts are found in the neighborhoods of 12 and 16 years of schooling. Evidence on the impact of formal schooling on unemployment incidence is mixed." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Längsschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1980 bis 2005. (author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2011/3 |