Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMatei, Lucica.
TitelBologna changes in MA degree programmes.
Gefälligkeitsübersetzung: Convergence of the public administration programmes in South-Eastern Europe.
QuelleIn: Theoretical and applied economics, (2010), 33 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (Preprint)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1841-8678; 1844-0029
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-70715
SchlagwörterBildungspolitik; Konvergenz; Südosteuropa; Europäische Integration; Bildungspolitik; Hochschulpolitik; Reform; Bildungsabschluss; Bologna-Prozess; Bildungsabschluss; Konvergenz; Europäische Integration; Bologna-Prozess; Hochschulpolitik; Master-Studiengang; Reform; Südosteuropa
AbstractThe provisions of Bologna Declaration are ongoing implemented in several South-Eastern European states, members or non members of the European Union. For most states, important restructuring processes for the legal framework and organisation system of higher education were imperative. At the same time, the content of the programmes for all the three cycles was revised in order to follow closely the finalities stipulated in the European documents, substantiating the European Higher Education Area. In this context, the current paper aims to carry out the comparative analysis for the actual level attained by the mentioned states in implementing Bologna Process, with special attention towards higher education in the area of public administration. Research teams, led by the author of this paper have analysed the degree of curricular compatibility of the Bachelor programmes from various European states. This time, the research will focus on describing the process of convergence related to the delivery modalities and the content of the Master programmes in the area of public administration, corresponding to the second cycle of Bologna system. The indicators of convergence will be defined related to the standards of evaluation, used by EAPAA for accreditation of the public administration programmes.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Theoretical and applied economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: