Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaliranta, Mika; Nurmi, Satu; Virtanen, Hanna
TitelResources in vocational education and post-schooling outcomes.
QuelleIn: International journal of manpower, 31 (2010) 5, S. 520-544
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0143-7720; 1758-6577
DOI10.1108/01437721011066344
SchlagwörterBildung; Arbeitslosigkeit; Berufsausbildung; Bildung; Finnland; Gesamtschule; Investition; Produktionsfunktion; Ausbildung; Humankapitaltheorie; Ausbilder; Bildungsinvestition; Hochschulbildung; Absolvent; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Beschäftigungsfähigkeit; Sekundarbereich; Gesamtschule; Bildungsinvestition; Erwerbstätigkeit; Humankapitaltheorie; Investition; Produktionsfunktion; Ausbildung; Berufsausbildung; Arbeitslosigkeit; Berufliche Stellung; Beschäftigungsfähigkeit; Qualifizierung; Ausbildereignung; Hochschulbildung; Regionaler Faktor; Absolvent; Ausbilder; Finnland
Abstract"The purpose of this paper is to examine the determinants of labour market outcomes after the initial vocational basic education (ISCED 3). A multinomial logit model is used for examining the effect of school resources and other factors on students' post-schooling outcomes defined as employment, further studies, non-employment and dropping out. Analysis has been done by using unique linked register data on students, their parents, teachers, educational organisations and business companies in Finland. The results indicate that teaching expenditures do not matter but teachers' characteristics have a role to play. Teachers with a university degree increase the employment probability of the students, whereas the formal competence of the teachers does not have such positive effects. The students' characteristics and performance in comprehensive schools play an important role in determining the outcomes. Local business conditions affect the outcomes of boys but less those of girls. The official quality evaluations adopted in recent years seem to pay attention especially to such aspects of education production that are important for providing capabilities for further studies but less so for employability. Employability seems to be a great challenge to the initial vocational basic education. The findings for local business conditions give support to the view that measures of education policy do not suffice but need to be complemented with those of regional or employment policy, for example, policies aiming to increase regional mobility of the labour force. Such complementary tools are particularly important for boys." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1997 bis 2003.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of manpower" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: