Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCoste, Daniel
TitelSur quelques aspects historiques des relations entre langues en contexte scolaire.
QuelleIn: Fremdsprachen lehren und lernen, 39 (2010), S. 103-115Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0932-6936
SchlagwörterSchule; Fremdsprachenunterricht; Globalisierung; Situationsbericht; Europa
AbstractThe article begins by addressing some aspects of the relations between languages taught in the school context, for instance, complementarity and competition. The perspective is historical, focussing on the 19th and 20th centuries. The examples chosen, in particular those from France and Sweden, highlight the different types of contacts and developments which show a tendency towards a progressive compartmentalisation affecting each of the different foreign languages in the curriculum as well as their links with the main language used in schooling. Subsequently, the paper outlines the present European scene, concentrating on the tools produced by the "Council of Europe" to promote societal multilingualism and individual plurilingualism. This may herald a new period where a more global and integrated conception of language education will slowly occur, producing modes and formats of implementation that differ from those employed at present. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Fremdsprachen lehren und lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: