Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAsbrock, Frank
TitelStereotypes of social groups in Germany in terms of warmth and competence.
QuelleIn: Social psychology, 41 (2010) 2, S. 76-81Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1864-9335; 2151-2590
DOI10.1027/1864-9335/a000011
SchlagwörterKompetenz; Stereotyp; Meinung; Soziale Wahrnehmung; Gruppe (Soz)
AbstractAnalyzed the cultural stereotypes of relevant social groups in Germany in terms of warmth and competence. The research is based on the stereotype content model which assumes that warmth and competence are fundamental dimensions of social judgment. 82 college students (mean age 23 years) completed questionnaires assessing warmth and competence for a total of 29 social groups. Data analysis revealed, in support of the model, that the stereotypes of 29 societal groups can be grouped into 5 stable clusters of differing warmth and competence evaluations. As expected, clusters covered all 4 possible combinations of warmth and competence. The study also reports unique findings for the German context, e.g., similarities between the perceived attributes of Turkish immigrants and other foreigners. Moreover, it points to different stereotypes of lesbians and gay men. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: