Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcGrath, D.; Wegener, M.; McIntyre, T. J.
TitelStudent experiences of virtual reality: A case study in learning special relativity.
QuelleIn: American journal of physics, 78 (2010) 8, S. 862-868
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9505; 1943-2909
DOI10.1119/1.3431565
SchlagwörterLernerfolg; Computersimulation; Physik; Relativitätstheorie; Spezielle Relativitätstheorie
AbstractA teaching package has been developed centered around a relativistic virtual reality. It introduces concepts of special relativity to students in a gamelike environment where users experience the effects of traveling at near light speeds. From this perspective, space and time are significantly different from that experienced in everyday life. We explore how students worked with this environment and how they used this experience in their study of special relativity. Students found the simulation to be a positive learning experience and described the subject area as being less abstract after its use. Students were more capable of correctly answering concept questions relating to special relativity, and a small but measurable improvement was observed in the final exam. © 2010 American Association of Physics Teachers.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Osnabrück
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American journal of physics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: