Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMalcolm, Diane
TitelReading strategy awareness of Arabic-speaking medical students studying in English.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 37 (2009) 4, S. 640-651Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fragebogen; Metakognition; Leseverhalten; Bahrain; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Lesen; Hochschule; Fragebogen; Leseverhalten; Metakognition; Arabisch; Empirische Forschung; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Arabisch; Lesen; Hochschule; Bahrain
AbstractSkilled readers are often characterized as more metacognitively aware than less skilled readers. The presented questionnaire study of 160 students at a medical university in Bahrain compared reported academic reading strategy use of readers at varying initial English proficiency level and year of study. While all students reported high use of strategies overall, significant differences were found in reported use of metacognitive strategies in general and specific strategies related to translating from English to Arabic. Students of low initial English proficiency and those in their first year reported translating more, while upper year students translated less and used more metacognitive strategies. Compared to findings in previous studies using the same self-report questionnaire, reported reading strategy use was generally higher and more similar to other academic readers in an EFL setting than L1 and L2 readers in a US college. Differences in strategies related to translating suggest an area for further investigation. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: