Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHowes, Elaine V.; Lim, Miyoun; Campos, Jaclyn
TitelJourneys into inquiry-based elementary science: Literacy practices, questioning, and empirical study.
QuelleIn: Science education, 93 (2009) 2, S. 189-217Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.20297
SchlagwörterKompetenz; Deskriptive Studie; Grundschule; Lehrmethode; Unterrichtsforschung; Lesekompetenz; Schreiben; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Sachunterricht
AbstractTeaching literacy in inquiry-based science-teaching settings has recently become a focus of research in science education. Because professional scientists' uses of reading, writing, and speaking are foundational to their work, as well as to nonscientists' comprehension of it, it follows that literacy practices should also be central to science teaching. Science as a vehicle through which to develop literacy skills is an attractive alternative that some teachers choose in order to include science in their curriculum. In this paper, we present descriptions of three elementary teachers' efforts to teach literacy practices through science. Our descriptions, through which we illustrate a range of ways in which teachers link science and literacy instruction, are grounded in these teachers' accounts and our observations of their teaching. We end with a comparison of these teachers' approaches, and draw from this analysis considerations for implementing literacy instruction in elementary science education.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: