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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Examined how help functions influence the coherence formation process in computer-supported learning. 84 university students (mean age 25 years) participated in a computer-based botany learning task involving visual cues that support the mapping process and reduce visual search (numerical labels vs highlighting) or prompts designed to guide the learning process (prompting vs no-prompt condition). Spatial ability was assessed with subtests of a German cognitive-ability scale, the Leistungsprüfsystem (LPS), working memory with a digit span test from the Wilde Intelligence Test (WIT). Confidence in learning (anticipated test performance), actual knowledge, and perceived cognitive load were measured last. Results demonstrated that learning occurs most productively when minimal support is given. Perceptions of the task and comprehension monitoring were found to influence the effectiveness of help functions. In addition, the effectiveness of prompting depended on learners' spatial abilities, while subjective cognitive load and working memory did not influence the effects of instructional help. A consideration of cognitive and metacognitive processes involved in successful learning is suggested to complement resource-oriented instructional models. (ZPID).
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voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
0022-0663
Bartholome, Tobias; Bromme, Rainer: Coherence formation when learning from text and pictures: What kind of support for whom? 2009.
3104178
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