Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWichmann, Astrid; Leutner, Detlev
TitelInquiry learning. Multilevel support with respect to inquiry, explanations and regulation during an inquiry cycle.
QuelleIn: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 23 (2009) 2, S. 117-127Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-0652; 1664-2910
DOI10.1024/1010-0652.23.2.117
SchlagwörterWissen; Lernen; Naturwissenschaften; Wissen; Computerunterstützter Unterricht; Benutzerführung; Lernen; Wissenstransfer; Lehrmethode; Lernmethode; Computerunterstützter Unterricht; Benutzerführung; Naturwissenschaften
AbstractInvestigated the effects of 3 kinds of instructional support on students' inquiry learning. In a computer-based simulation setting for inquiry learning of scientific principles, 79 students (53 female, 15-16 years old) from 2 Swedish schools were divided into a basic-inquiry group (22 participants, received only basic inquiry support), an explanation group (29 participants, received only explanation prompts), and a regulation group (28 participants, received both explanation and regulation prompts). A knowledge test and an application (transfer) test were completed after an introductory lesson, a knowledge pretest, and the varying experimental learning conditions. Results show that regulation prompts have a positive effect on students' test performance in both the knowledge and application test, with the regulation group outperforming both of the other groups. Interestingly, the explanation group did not outperform the basic-inquiry group. Also, the regulation group seemed to have internalized the regulation of their flow of thoughts since even in the absence of regulation prompts these students outperformed the other groups in terms of scientific reasoning. Possible reasons for the lack of a significant effect of explanation prompts on learning outcomes are discussed. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: