Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenObst, Daniel (Hrsg.); Kuder, Matthias (Hrsg.)
TitelJoint and Double Degree programs.
An emerging model for transatlantic exchange.
QuelleNew York [u.a.]: Inst. of Internat. Education [u.a.] (2009), XVIII, 169 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-87206-318-1
SchlagwörterPrüfungsordnung; Lehre; Äquivalenz; Auslandsbeziehungen; Wettbewerb; Fachhochschule; Studium; Universität; Wissenschaft; Bologna-Prozess; Promotion; Studienverhalten; Rechtswissenschaft; Wirtschaftswissenschaft; Akademischer Austausch; Akademischer Grad; Hochschule; Hochschulsystem; Internationalität; Europäische Zusammenarbeit; Studentenschaft; Student; Ausland; Europa; Gelsenkirchen; Großbritannien; Köln; Lübeck; USA
AbstractThis report, published in November 2009 by the Institute of International Education (IIE) and Freie Universität Berlin, features articles and insights from higher education administrators and practitioners on both sides of the Atlantic who are seeking to equip their students with the international experience, perspective and skills to succeed in today's global economy. Articles are divided into six thematic sections that assess the development of collaborative degree programs from beginning to end. As professional collaboration with colleagues and customers in other countries increases across sectors, colleges and universities around the world are looking to joint and double degree programs as a way to offer their students meaningful international experiences. The diverse language and cultural fluencies they obtain will help prepare them for successful careers, whether in business, government or academia. The book seeks to provide practical recommendations on key challenges, such as communications, sustainability, curriculum design, and student recruitment. This book is part of a policy project funded by the EU-U.S. Atlantis Program of the U.S. Department of Education's Fund for the Improvement of Postsecondary Education (FIPSE) and the European Commission's Directorate General for Education and Culture. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: