Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJanson, Kerstin; Schomburg, Harald; Teichler, Ulrich
TitelThe professional value of ERASMUS mobility.
The impact of international experience on former students' and on teachers' careers.
Gefälligkeitsübersetzung: Der beufliche Wert von ERASMUS-Mobilität. Die Auswirkungen internationaler Erfahrungen auf die Karriere ehemaliger Studenten und Lehrer.
QuelleBonn: Lemmens (2009), 179 S.Verfügbarkeit 
ReiheACA Papers on International Cooperation in Education
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 173-175
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-932306-96-9
SchlagwörterErfahrung; Auslandsstudium; Erfahrung; Europa; Mobilität; Student; Karriere; Auswirkung; Berufserfolg; Aufsatzsammlung; Internationalisierung; Europäische Union; Internationalisierung; Mobilität; Berufserfolg; Karriere; Auslandsstudium; Aufsatzsammlung; Auswirkung; Europäische Union; Lehrpersonal; Student; ERASMUS (Förderung der Mobilität von Hochschulstudenten); Europa
Abstract"Since 1987, the European mobility programme 'Erasmus' enabled over two million students to study in another European country. The programme was and remains a success story. After a series of comprehensive evaluation studies the European Commission initiated a study on the impact of 'Erasmus', notably on the subsequent careers of formerly mobile students and teachers. This study, called 'The Professional Value of 'Erasmus'' (VALERA), points out a paradox of continuity and change. The immediate value of the 'Erasmus' experience for students seems to be unchanged: the eye-opening value of a contrasting learning experience in another European country. But former 'Erasmus' students of the academic year 2000 report a less impressive career impact five years later than prior generations of 'Erasmus' students did. The authors of the study argue that internationalisation in general has progressed in Europe so much that the 'Erasmus' experience is bound to loose its exceptionality over time. They draw the conclusion that more ambitious curricular thrusts might be needed to turn a temporary study period abroad again into a clear 'value added'. Finally, the study shows that temporary teaching abroad, though being a short activity in the midst of the career, is highly relevant for the academics' subsequent professional activities." (author's abstract).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: