Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnsalone, George Edward
TitelExploring unequal achievement in the schools.
The social construction of failure.
QuelleLanham, Md. u.a.: Lexington Books (2009), XI, 243 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteratur- und URL-Angaben S. 217-240
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-7391-2468-4; 978-0-7391-2468-0
SchlagwörterBildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Sozialforschung; Geschlechtsspezifische Sozialisation; Soziale Herkunft; Familie; Bildungspolitik; Chancengleichheit; Familie; Schüler; Schule; Schulversagen; Soziale Ungleichheit; Schulleistung; USA; Bildungspolitik; Soziale Herkunft; Schulerfolg; Leistungsbeurteilung; Zugang; Minderheit; Schule; Klassengröße; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schulerfolg; Schulleistung; Schulversagen; Schülerleistung; Effektivität; Effektivität; Einflussfaktor; Zugang; Minderheit; Ethnische Minderheit; USA
AbstractOne of the most disturbing problems in American education today is the unequal achievement of children in schools. Few problems have sparked greater concern than the question of why students from different social origins differ so significantly in their academic performance. [This book] explores the role played by families and schools in this troubling problem. It employs a social constructionist approach in considering how ascribed characteristics (race, gender, and class) intersect with the daily interactions of teachers and students in classrooms and with the educational practices and structures within schools (tracking, testing, and teacher expectations) to play an exacting role in the construction of success or failure. It suggests that the new student identity that begins to emerge as a result of these processes provides a self-fulfilling prophesy of expectation and belief, which defines how students see themselves as learners and achievers. Through these practices, schooling becomes a crucial factor in the social construction of academic success. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: