Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Jones-Parry, Rupert (Red.); Green, Richard (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Commonwealth Secretariat |
Titel | Commonwealth education partnerships 2009/10. 1. publ. |
Quelle | Cambridge: Nexus Strategic Partnerships (2009), 384 S. |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-9549629-9-0; 978-0-9549629-9-9 |
Schlagwörter | Bildung; Chancengleichheit; Community; Partnerschaft; Frau; Mediennutzung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsplanung; Stipendium; Schulleiter; Schulleitung; Elternmitwirkung; Primarbereich; Community College; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Schulleistung; Informelles Lernen; Geschlecht; Inklusion; AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrome); Entwicklungsland; Internationale Zusammenarbeit; Internationalisierung; Humankapital; Globalisierung; Hochschulbildung; Universität; Hochschulreform; Fernunterricht; Effektivität; Integration; Kooperation; Qualität; Verzeichnis; Behinderter; Mädchen; Nomade; Afrika; Botswana; Commonwealth; Karibik; Kenia; Malaysia; Tansania |
Abstract | The articles in this volume look at the education-related Millenium Development Goals and how far these have been achieved, and raises issues which will be addressed at the 17th Conference of Commonwealth Education Ministers in Malaysia in 2009. The publication includes (1) responses to the challenges of HIV/AIDS through education; (2) contribution of open, distance and flexible learning to education and development; (3) supporting teachers in delivering quality education; (4) promoting gender equality; (5) education profiles of each member country; (5) a directory of Commonwealth education and research contacts. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |