Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Gallistel, C. R.; King, Adam Philip |
---|---|
Titel | Memory and the computational brain. Why cognitive science will transform neuroscience. 1. publ. |
Quelle | Chichester, West Sussex u.a.: Wiley-Blackwell (2009), XVI, 319 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Blackwell/Maryland lectures in language and cognition |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. [288]-298 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4051-2288-9; 978-1-4051-2288-7 |
Schlagwörter | Arbeitsgedächtnis; Denken; Gedächtnis; Kognitiver Prozess; Kommunikation; Algorithmus; Denken; Gedächtnis; Gehirn; Informatik; Information; Informationstheorie; Kommunikation; Lernen; Messung; Modell; Neurobiologie; Neurophysiologie; Struktur; Symbol; Raumvorstellung; Hirnforschung; Daten; Kognitiver Prozess; Abstraktion; Informationsverarbeitung; Arbeitsgedächtnis; Lernen; Lernprozess; Gehirn; Hirnforschung; Neurobiologie; Algorithmus; Informatik; Raumvorstellung; Messung; Abstraktion; Neurophysiologie; Zeitbegriff; Daten; Funktion (Struktur); Modell; Struktur; Symbol; Information; Informationstheorie; Informationsverarbeitung |
Abstract | This book spans the fields of cognitive science, linguistics, psychology, neuroscience, and education, to suggest new perspectives on the way we consider learning mechanisms in the brain. The authors propose that the architecture of the brain is structured precisely for learning and for memory, and that the concept of an addressable read/write memory mechanism should be integrated into the foundations of neuroscience. Significantly revised and expanded with numerous interdisciplinary examples and models, this text reflects recent research and is essential reading for both students and those working in the field. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |