Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Hommel, Kerstin; Meng, Katharina |
---|---|
Titel | Thematisieren - bildabhängig oder bildunabhängig? Paralleltitel: Story introductions - with pictures and without pictures. |
Quelle | Aus: Meng, Katharina (Hrsg.); Rehbein, Jochen (Hrsg.): Kindliche Kommunikation. Einsprachig und mehrsprachig. Mit einer erstmals auf Deutsch publizierten Arbeit von Lev S. Vygotskij zur Frage nach der Mehrsprachigkeit im kindlichen Alter. Münster u.a.: Waxmann (2007) S. 93-126 |
Reihe | Mehrsprachigkeit. 1 |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISSN | 1433-0792 |
ISBN | 3-8309-1188-2; 978-3-8309-1188-3 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Begriff; Kommunikation; Bilderbuch; Kind; Vorschule; Erzählen; Sprachentwicklung; Projekt; Bildbetrachtung; Raumvorstellung; Deutschland |
Abstract | The paper presents results from a study dealing with commonalities and differences in story telling with pictures and without pictures. The data base consists of stories told by mothers to their three-year-old children. All 14 mothers had higher education. The analysis concentrated on the introduction phase of the story-telling interaction. It was found that the mothers tended to minimize the differences between story introductions with pictures and without pictures and to double the information for their young listeners in delivering verbal utterances supported by gestures. However, the combination of linguistic and visual information has to be specific in both situations. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/2 |