Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBrown, M. Christopher (Hrsg.); Bartee, RoSusan D. (Mitarb.)
TitelStill not equal.
Expanding educational opportunity in society.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2007), XIII, 465 S.Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8204-9522-0; 978-0-8204-9522-4
SchlagwörterBildung; Erziehung; Körperliche Züchtigung; Strafe; Evaluation; Bildungschance; Chancengleichheit; Stereotyp; Einstellung (Psy); Psychologische Beratung; Gleichstellung; Bildungsstandards; Bildungssystem; Bildungsrecht; Schule; College; Lehrerausbildung; Schüler; Schulabschluss; Schülerleistung; Curriculum; Ungleichheit; Gemeinwesen; Rassismus; Segregation; Soziale Schicht; Mediationsverfahren; Globalisierung; Hochschule; Zweitsprachenerwerb; Psychosoziale Arbeit; Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; Afroamerikaner; Ethnische Minderheit; Mann; Afrika; Südafrika (Staat); USA
AbstractThis book addresses the successes and failures of Brown v. Board of Education and the Civil Rights Act of 1964, as well as the continuing challenge of expanding educational opportunity in the United States and across the Black diaspora. The educational, political, and social influence resulting from Brown, the Civil Rights Act, and their progeny have shaped the dynamics of the collective educational and social experiences of people of color. Notwithstanding, the obstacles, barriers, and enablers of educational, occupational, and economic status outcomes impact the formation and interpretation of public policy, specifically, and public perception, generally, about racialized notions of schooling and learning. The pursuit of educational access, attendance, and attainment is intertwined with the implications of academic research and public policy to improve local practices in school settings. Inasmuch as a diverse research agenda, priorities, and activities become situated to critically address status and attainment outcomes in education from preschool through adulthood for African Americans in the United States and abroad, the resulting complexities in education and other settings will continue to behave in ways that cross racial lines. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: