Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKincheloe, Joe L. (Hrsg.); Horn, Raymond A. (Hrsg.)
TitelThe praeger handbook of education and psychology. 4.
QuelleWestport u.a.: Praeger (2007), XIII S., S. 710-1015Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-313-33122-7; 0-313-34057-9; 978-0-313-34057-4
SchlagwörterPädagogik; Demokratische Bildung; Erziehungswissenschaft; Pädagogische Forschung; Kognitionspsychologie; Intelligenzmessung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Schüler-Lehrer-Beziehung; Prüfungsarbeit; Prüfungsaufgabe; Multikulturalität; Lehren; Curriculumentwicklung; Hausunterricht; Erkenntnistheorie; Konstruktivismus; Ontologie; Spiritualität; Handbuch; Nachschlagewerk; Nordamerika; USA
AbstractCognition, mind, counselling psychology, lesson plans, learning styles, and Vygotsky are just a few of the many subjects discussed in this exciting work. Educators, students, counsellors, parents, and others will find new understanding as they read and browse. How does the immigrant experience affect student outcomes? What are the effects of poverty on standardized testing? How can a teacher or parent develop study skills in the special needs learner? What is the effect of the school environment on students? What are the larger issues at work in educating students of diverse race, culture, and class? This work, a rethinking of the field of school psychology, will be an essential resource for anyone interested in teaching and learning. It combines effective, traditional knowledge with contemporary insights into the nature of today's schools and students. Currently, there is an information gap between scholars and practitioners in the field of educational psychology concerning recent and on going developments. At this time there is no one source that provides a broad and comprehensive presentation of these changes. This work bridges the gap by providing a much needed explication of how educational psychology can meet the needs of diverse students, families, and schools. ... Volume 4: Issues in education and psychcology: Situated Cognition, Teaching, Testing and Assessment. New visions - postformalism: Education and psychology: Curriculum, Epistemology, Intelligence, Multilogicality, Ontology, Paradigmatic Change, Pedagogy, Research and Spirituality. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: