Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTulip, Peter
InstitutionOECD
TitelFinancing higher education in the United States.
Gefälligkeitsübersetzung: Finanzierung der Hochschulbildung in den Vereinigten Staaten.
QuelleParis: OECD (2007), 38 S.; 401 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD Economics Department working papers. 584
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildung; Stipendium; Öffentliche Förderung; Ausgaben; Darlehen; Einkommenshöhe; Finanzierung; Subventionspolitik; Hochschulbildung; Hochschulpolitik; Studiengebühren; Hochschulsystem; Arbeitspapier; Hochschulabsolvent; USA
Abstract"America's higher education system is among the best in the world. Nevertheless, there is scope for improvement. In particular, there appear to be substantial financial barriers to higher education despite large government expenditures aimed at promoting access. Policy makers have proposed addressing these barriers by increasing student grants. However, grants are costly, inefficient, inequitable and ineffective. Income tax concessions and state government subsidies suffer from similar problems. In contrast, international best practice seems to be converging on student loans with repayments that vary according to income. Income-contingent loans facilitate access to college at low fiscal cost and without the inefficiency and inequities that accompany grants, subsidies or tax concessions. At the same time, they do not discourage risk-averse or uninformed students in the way that conventional loans do. The United States has an income-contingent loan programme that should be expanded. While the design of repayments could be improved, the main problem with this programme is that lending limits are too low. Higher limits, especially for unsubsidised direct loans, would benefit students and promote access at little cost to the government. Were a good system of loans in place, then less cost-effective means of promoting access, such as grants and tax concessions, should be cut back." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: deskriptive Studie. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: