Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGräsel, Cornelia; Pröbstel, Christian; Freienberg, Julia
TitelFostering collaboration among secondary school science teachers.
QuelleAus: Prenzel, Manfred (Hrsg.): Studies on the educational quality of schools. The final report on the DFG Priority Programme. Münster u.a.: Waxmann (2007) S. 157-173Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8309-1863-9
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Interview; Lehrer; Lehrerfortbildung; Unterricht; Chemieunterricht; Professionalisierung; Workshop; Austausch; Einflussfaktor; Kooperation; Deutschland
AbstractTwo key elements for successful professional development of teachers are exchange and collaboration during the implementation of recently acquired teaching concepts. The authors took a closer look at factors that support the collaboration of teachers and investigated whether this collaboration / this factors can be fostered in the context of in-service teacher training. During the training the teachers were assisted in constructing a common goal for their collaboration and were offered tools and materials to improve discussion and exchange. The results illustrate that a successful strategy to enhance the collaboration of teachers is to implement interventions that define common goals and emphasise the advantage of collaboration while, at the same time, safeguarding the autonomy of the teachers. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: