Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLuque Agulló, Gloria
TitelOvercoming age-related differences.
QuelleIn: ELT journal, 60 (2006) 4, S. 365-373
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 2; Literaturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 1477-4526
SchlagwörterFilm; Altersstufe; Methodik; Unterrichtseinheit; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Kritische Periodenhypothese; Englischunterricht
AbstractOne of the most controversial issues in FL teaching is the age at which language learning should start. Nowadays it is recognized that in second language contexts maturational constraints make an early start advisable, but there is still disagreement regarding the problem of when to start or the best way to learn in foreign contexts. The aim of the paper is threefold: to establish if there is a critical or sensitive period for FL learners; to determine the particular linguistic and cognitive aspects affected by this period; and to make a pedagogical proposal to overcome the age-related problem using an extract taken from the film "Shrek". This proposal comprises two lesson plans using the same film extract, one for children and the other one for older students. These plans are then compared in terms of the different cognitive, linguistic, and metalinguistic processes involved in learning and teaching for each age range. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: