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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Situated in the context of learning second language (L2) pronunciation, the article discusses from information-processing and pedagogical perspectives the role of repetitive practice with L2 input and of explicit focus on its form-related (phonological) properties. First, the authors report the results of an auditory word-priming experiment with 60 L2 learners of Spanish varying in degree of L2 pronunciation accuracy; these results suggest that both repetition and focus on form have measurable benefits for processing L2 speech. Next, they discuss these findings in terms of information processing and its relationship to L2 pronunciation teaching. Finally, they describe a communicative framework for teaching L2 pronunciation that is compatible with the outlined information-processing principles, that is, a framework that includes meaningful repetition and form-focused activities within a communicative context. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/3
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Standortunabhängige Dienste
0026-7902
Trofimovich, Pavel; Gatbonton, Elizabeth: Repetition and Focus on Form in Processing L2 Spanish Words: Implications for Pronunciation Instruction. 2006.
3060245
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