Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHyland, Ken; Hyland, Fiona
TitelFeedback on second language students' writing.
QuelleIn: Language teaching, 39 (2006) 2, S. 83-101Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-4448
SchlagwörterKultur; Empirische Forschung; Gesellschaft; Einstellung (Psy); Selbsteinschätzung; Lehrer; Lehrerverhalten; Interaktion; Schülerverhalten; Fehler; Korrektur; Leistungsbeurteilung; Feedback; Lernen; Lernprozess; Methodik; Peer Group; Prozessorientierung; Unterrichtsstunde; Computerunterstützter Unterricht; Lehrprogrammentwicklung; Korpusanalyse; Textbearbeitung; Fremdsprachenunterricht; Konkordanz; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englischunterricht; Schreiben; Forschungsdesiderat; Effizienz; Forschungsüberblick
AbstractFeedback is widely seen as crucial for encouraging and consolidating learning, and this significance has also been recognised by those working in the field of second language (L2) writing. Its importance is acknowledged in process-based classrooms, where it forms a key element of the students' growing control over composing skills, and by genre-oriented teachers employing scaffolded learning techniques. In fact, over the past twenty years, changes in writing pedagogy and research have transformed feedback practices, with teacher written comments often supplemented with peer feedback, writing workshops, conferences, and computer-delivered feedback. But while feedback is a central aspect of ESL/EFL writing programs across the world, the research literature has not been unequivocally positive about its role in writing development, and teachers often have a sense that they are not making use of its full potential. In the paper the authors examine recent research related to feedback on L2 students' writing, focusing on the role of feedback in writing instruction and discussing current issues relating to teacher written and oral feedback, collaborative peer feedback and computer-mediated feedback. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: