Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuhta, Ari; Kalaja, Paula; Pitkänen-Huhta, Anne
TitelDiscursive construction of a high-stakes test: the many faces of a test-taker.
QuelleIn: Language testing, 23 (2006) 3, S. 326-350Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0265-5322
SchlagwörterEmpirische Forschung; Tagebuch; Test; Testergebnis; Testverhalten; Englischunterricht; Finnland; Fremdsprachenunterricht; Schüler; Tagebuch; Test; Leistungsbeurteilung; Testergebnis; Diskursanalyse; Empirische Forschung; Transkript; Konsequenz; Sekundarbereich; Schüler; Leistungsbeurteilung; Diskursanalyse; Transkript; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Erfahrungsbericht; Konsequenz; Finnland
AbstractAs part of a larger project, the authors studied how a foreign language test got discursively constructed in the talk of upper-secondary-school leavers. A group of students were asked to keep an oral diary to record their ideas, feelings and experiences of preparing for and taking the test over the last spring term of school, as part of a high-stakes national examination. In addition, they took part in discussions either in pairs or groups of three after having learned about the final test results. After transcribing the data, drawing on a form of discourse analysis originally launched by a group of social psychologists, the authors identified (at least) four interpretative repertoires in the students' accounts - with different constructions of themselves as test-takers, the test, and their performance in the test - including expectations and explanations for success or failure as well as credit or blame. The findings point to variation in the uses of these repertoires, not only from one context to another but also from moment to moment. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language testing" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: