Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJungheim, Nicholas O.
TitelLearner and native speaker perspectives on a culturally-specific Japanese refusal gesture.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 44 (2006) 2, S. 125-143Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Anmerkungen 1
Spracheenglisch; japanische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Native Speaker; Pragmatik (Ling); Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Japanischunterricht; Gestik
AbstractThe purpose of the reported study is to investigate how learners of Japanese as a second language (n=16) and Japanese native speakers (n=17) interpret a Japanese refusal gesture, the so-called Hand Fan, to observe how these interpretations are accompanied by similar manual gestures, and to see how participants perceive its comprehensibility. Results indicate that learners are significantly poorer than native speakers at interpreting this uniquely Japanese refusal gesture, although there was no significant difference between the two groups in their judgments of the difficulty to interpret the Hand Fan gesture. This suggests that the acquisition of allegedly simple conventional gestures may not be so easy for language learners either for reception or production. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: