Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChavez, Monika
TitelClassroom-language use in teacher-led instruction and teachers' self-perceived roles.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 44 (2006) 1, S. 49-102Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch; deutsche Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Fremdsprachenunterricht; Hochschule; USA; Video; Schülersprache; Lernerfahrung; Unterrichtssprache; Sprachgebrauch; Empirische Forschung; Lehrerrolle; Lehrersprache; Lernerfahrung; Video; Deutsch als Fremdsprache; Schülersprache; Sprachgebrauch; Unterrichtssprache; Sprachenlernen; Fremdsprachenunterricht; Hochschule; Mittleres Niveau; USA
AbstractMany learners, especially those in a foreign-language setting, draw on the classroom as their primary forum for using and experiencing the target language, still for the most part during teacher-led instruction. Nevertheless, communicative language teaching does not provide a decisive definition of "good language use". Teachers usually take an eclectic approach and, as a result, are likely to vary from each other in classroom-language use practices. The study uses quantitative and qualitative data gathered in a semester-long video project as well as supporting documentation, such as teacher interviews, students' final course grades, and end-of-course evaluations to describe (1) how three (two female, one male) experienced non-native-speaker teachers of German in an intermediate-level multi-section college course differ from each other in the amount of teacher/student talk; L1/L2 use; class pace; turn-talking; and the basic structure and focus of a class (2) how these differences correspond with the teachers' self-perceived roles; and (3) how students perceive their particular classroom experiences. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: