Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDexter, Kristen M.; Tai, Robert H.; Sadler, Philip M.
TitelTraditional and Block Scheduling for College Science Preparation: A Comparison of College Science Success of Students Who Report Different High School Scheduling Plans.
QuelleIn: High school journal, 89 (2006) 4, S. 22-33
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1498; 1534-5157
SchlagwörterVergleich; Erfolg; College; High School; Schüler; Unterrichtsform; Blockunterricht; Analyse; Vorbereitung
AbstractThis study compares frequencies of instructional practices across differing scheduling plans (Traditional and Block plans), and explores the association between high school scheduling plans and college science preparation, using introductory college science grades as the outcome measure. More than 7000 students enrolled in introductory college biology, chemistry, and physics were surveyed. No large difference was found when comparing the use of frequencies of instructional practices across scheduling plans. Regression models investigating associations between scheduling plans and college grades found significant, but small differences in predicted college grades for Traditional, 4:4, and Unique Block students; however, the analysis found two negative interactions on college grades linking alternate Block (AB) with HS science achievement and AB block with peer tutoring. Overall, the results indicate that Block scheduling plans do not appear to provide an advantage to students in terms of college preparation in science. (By publisher).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "High school journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: