Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZepeda, Sally J.; Mayers, R. Stewart
TitelAn analysis of research on block scheduling.
QuelleIn: Review of educational research, 76 (2006) 1, S. 137-170Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-6543
SchlagwörterForschung; Metaanalyse; Urteil; Akzeptanz; Schulreform; Schule; Sekundarbereich; High School; Lehrer; Disziplin (Ordnung); Lernerfolg; Schülerleistung; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsorganisation; Blockunterricht; Empfehlung; Reform; Literaturdokumentation; USA
AbstractIn this analysis of 58 empirical studies of high school block scheduling, the authors report findings in and across five groupings. Within groups, data were inconsistent regarding whether teachers' practices changes, but teachers believed that staff development was necessary to teach in a block schedule. Block scheduling appeared to increase student grade point averages and improve school climate, but the results regarding its effects on standardized test scores and attendance were inconsistent. Across studies, the findings indicates that (a) research studies omit key information; (b) teachers and students may view block scheduling positively (but their reasons are unknown); and (c) changes in teachers' practices are inconsistent. Many studies reported data that were collected over short periods of time. The authors of this analysis offer generalizations about block scheduling research, recommendations for further research, and a discussion of implementation issues. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/5
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of educational research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: