Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Michaelowa, Katharina; Bourdon, Jean |
---|---|
Institution | Hamburgisches WeltWirtschaftsInstitut |
Titel | The impact of student diversity in secondary schools. An analysis of the international PISA data and implications for the German education system. Gefälligkeitsübersetzung: Die Auswirkungen der Diversität von Schülern in Sekundarschulen. Eine Analyse internationaler PISA-Daten und die Auswirkungen für das deutsche Bildungssystem. |
Quelle | (2006), 23, 48 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | HWWI Research Paper. 3-2 |
Beigaben | Anhang; grafische Darstellungen 3 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie; Graue Literatur |
ISSN | 1861-504X |
Schlagwörter | Bildung; Bildungschance; Bildungsmotivation; Bildungsniveau; Bildung; Deutschland; Diversifikation; Mathematik; Schulleistung; Soziale Klasse; Bildungseinrichtung; Bildungsniveau; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Schulleistung; Diversifikation; Mathematik; Soziale Klasse; Soziale Schicht; Bildungseinrichtung; Deutschland |
Abstract | "While increased heterogeneity in schools (diversity) leads to reduced segregation and greater equity for students from different family backgrounds, it is often expected to have a negative impact on overall performance, and on student well-being and motivation. In this study, neither cross-country comparisons nor student-level analysis confirm this hypothesis. In some countries, students' overall achievement as well as their interest and engagement even appear to be positively influenced by diversity, notably by socio-economic and cultural diversity. In Germany, socio-economic diversity has a positive impact on student achievement, and ability related and cultural diversity positively affect interest and engagement in mathematics." (author's abstract). |
Erfasst von | GESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim |
Update | 2007/3 |