Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDeBray, Elizabeth
TitelA Comprehensive High School and a Shift in New York State Policy: A Study of Early Implementation.
QuelleIn: High school journal, 89 (2005) 1, S. 18-45
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1498; 1534-5157
SchlagwörterFallstudie; Test; High School; Stadt; Bundesstaat; Politik; Analyse; Umsetzung; Wandel; New York, Staat
AbstractThe article is about the early phase of implementation of a New York state testing policy in two academic departments in an urban, comprehensive high school. It describes and analyzes a high school's failure to construct a coherent internal accountability system when encountering an external high-stakes testing policy. Drawing on interviews with teachers and administrators conducted over a period of one year, the article explores two aspects of the school's implementation of the state policy: what actions were being undertaken in these two departments; and the perceptions and understandings of the teachers and administrators within the organization. The organizational consequences of changing the stakes for graduation for a high school serving almost all disadvantaged students are discussed. (By publisher).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "High school journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: