Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMueller, Richard E.; Rockerbie, Duane
TitelDetermining demand for university education in Ontario by type of student.
QuelleIn: Economics of education review, 24 (2005) 4, S. 469-483Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/j.econedurev.2004.09.002
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Finanzierung; Kanada; Kosten; Studium; Hochschule; Ontario; Ökonometrie; Studentenzahl; Kapazität; Studienplatz; Studienbewerber; Finanzierung; Kosten; Ökonometrie; Studium; Studentenzahl; Studienwahl; Studienplatz; Hochschule; Kapazität; Studienbewerber; Kanada; Ontario
AbstractThe authors specify and estimate a demand equation for university education in Canada that is a function of tuition fees, real disposable income per capita and other variables that capture a student's opportunity cost. This model has a number of novel features. It utilizes application data, rather than enrollment data, due to the disequilibrium nature of Canada's university system. The authors also disaggregate demand into demographic components: male and female, secondary school applicants and "other" applicants, and type of university. A last novel feature is the use of the Maclean's university rankings as a determinant of demand. The results suggest that the demand functions differ across the demographic characteristics in sensible ways. Broadly speaking, male applicants tend to be more price sensitive than females and tend to exhibit stronger income effects. Students applying from high school do not object to paying for a quality education, whereas "other" students tend to be more discriminating on price. In most cases, an improvement in a university's ranking exerts a positive influence on the number of applications received. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/5
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: