Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTorche, Florencia
TitelPrivatization reform and inequality of educational opportunity.
The case of Chile.
QuelleIn: Sociology of education, 78 (2005) 4, S. 316-343Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0003-1232; 0038-0407
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Bildungsexpansion; Bildungssoziologie; Soziale Herkunft; Bildungsreform; Chile; Längsschnittuntersuchung; Privatisierung; Bildungsreform; Soziale Herkunft; Datenanalyse; Privatschule; Bildungsexpansion; Ungleichheit; Wirkung; Bildungsgutschein; Bildungsmarkt; Bildungsabschluss; Bildungsbeteiligung; Bildungsmarkt; Privatschule; Bildungsabschluss; Datenanalyse; Ungleichheit; Marktorientierung; Privatisierung; Wirkung; Wirkungsforschung; Chile
AbstractChile has experienced considerable educational expansion over the past few decades, as well as a privatization reform in 1981 that introduced full parental choice through a voucher system, in the context of a market-oriented transformation of the country. Using a cohort analysis of the 2001 Chilean Mobility Survey, this article examines trends in educational stratification in Chile over the past 50 years, with a focus on the changes that followed the privatization reform. The analysis shows that, in line with international findings, there is "persistent inequality" of educational opportunity across cohorts in Chile. Persistent inequality is not total, however. There is a small but significant increase in inequality in the transition to secondary education, which is contemporaneous with the market-oriented transformation. Furthermore, when school sector - a form of "qualitative inequality" expressed in the distinction among public, private-voucher, and private-paid schools - is considered, the analysis suggests an increase in the advantages that are associated with private-voucher schools after the privatization reform, as well as in the benefits of attending private-paid schools during and after the reform. The article concludes by discussing the relationship among economic context, privatization reform, and educational inequality. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sociology of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: