Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hug, Barbara |
---|---|
Titel | Dissection reconsidered: a reaction to de Villiers and Monk's 'The first cut is the deepest' [Response]. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 37 (2005) 5, S. 601-606Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272 |
Schlagwörter | Sekundarstufe II; Anatomie; Biologieunterricht; Versuchstier; Ethik; Sektion |
Abstract | Educators need to think about pedagogical as well as ethical issues when asking if dissection has a role in contemporary K-12 science education. I consider some arguments for and against dissection as a way to teach students the biological concepts of form and function. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen). |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2006/1 |