Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMalin, Antero
TitelSchool differences and inequities in educational outcomes.
PISA 2000 results of reading literacy in Finland.
QuelleJyväskylä: Inst. for Educational Research (2005), 176 S.Verfügbarkeit 
Zugl.: Jyväskylä, Univ., Diss., 2005.
ReiheResearch reports / Institute for Educational Research. 15
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 167-172
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1455-447X
ISBN951-39-2247-2
SchlagwörterQualitative Forschung; Quantitative Forschung; Chancengleichheit; Familie; Bildungspolitik; Chancengleichheit; Deutschland; Eltern; Familie; Finnland; Kind; Schüler; Schule; Schweden; Bildungspolitik; Hochschulschrift; Internationaler Vergleich; Datenanalyse; Ungleichheit; Lesekompetenz; Eltern; Kind; Schule; Schüler; Datenanalyse; Lesefertigkeit; Lesekompetenz; Ungleichheit; Migrationshintergrund; Sozioökonomische Lage; Migrationshintergrund; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Hochschulschrift; Ethnische Minderheit; Migrant; PISA (Programme for International Student Assessment); Deutschland; Finnland; Schweden
AbstractThis study investigates the level and distribution of reading literacy performance in Finland both at the student and school level from the perspective of equity, using the international PISA 2000 reading literacy data. The main purposes were to find out the amount of the school differences in reading literacy performance, the force of the effects of selected background factors, and the extent to which the between-school as well as the total student variation were attributable to these factors. There were some clear inequities in the student performances in Finland with respect to background factors that the individual students cannot escape or control. These inequity factors were associated with systematic variation between students and schools in reading literacy performance. The results also indicated that the inequities in performances can be reduced with the effort from students, parents and schools. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: