Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | MacDonald, Robert; Marsh, Jane |
---|---|
Titel | Disconnected youth? Growing up in Britain's poor neighbourhoods. Gefälligkeitsübersetzung: Jugend ohne Anschluss? Jugend in armen Vierteln in Großbritannien. |
Quelle | Houndmills u.a.: Palgrave Macmillan (2005), 252 S. |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Verlagsangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4039-0487-1 |
Schlagwörter | Soziale Ausgrenzung; Soziale Situation; Armut; Kriminalität; Schule; Unterschicht; Wohnen; Soziale Situation; Freizeitverhalten; Abbruch; Problemgruppe; Drogenabhängigkeit; Schulbildung; Sozialer Abstieg; Schule; Schulbildung; Wohnen; Drogenabhängigkeit; Armut; Kriminalität; Sozialer Abstieg; Sozialer Status; Erwerbstätigkeit; Übergang Ausbildung - Beruf; Freizeitverhalten; Abbruch; Problemgruppe; Unterschicht; Erste Generation; Jugendlicher |
Abstract | "What is it like to grow up in Britain's poor neighbourhoods? How do young people get by in high unemployment, high crime localities? Have they become a 'lost generation', disconnected from society's mainstream? And do popular ideas about a socially excluded, welfare dependent 'underclass' really connect with the realities of life for Britain's young and poor? The book seeks to answer these questions. It is based on recent, in-depth research undertaken in a locality that suffers all the objective problems of social exlusion in extremis. Extensive participant obeservation and qualitative interviews with a diverse set of so-called 'disengaged' and 'difficult-to-reach' young men and women provide a rare insight into the lived experience of social exclusion. A book for students, researchers and professionals." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-qualitativ; empirisch; Befragung. (author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2008/1 |