Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDidou Aupetit, Sylvie
TitelMesures et assurance qualité dans l'enseignement supérieur au Mexique.
Paralleltitel: Measurement and knowledge in the higher education system: the case of Mexico.
QuelleAus: Vinokur, Annie (Hrsg.): Pouvoirs et mesure en éducation. Neuchâtel u.a.: Ed. de l'Inst. d'Ethnologie (2005) S. 109-132Verfügbarkeit 
ReiheCahiers de la recherche sur l'éducation et les savoirs: Hors-série. 1
BeigabenLiteraturangaben
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN2-7351-1080-XX
SchlagwörterBildung; Evaluation; Bildungsmarkt; Akkreditierung; Internationale Zusammenarbeit; Finanzierung; Hochschulreform; Leistungsmessung; Qualitätssicherung; Standard; Amerika; Mexiko
AbstractIn Mexico, measurement in itself has not been the subject of reflection. On the other hand, it has been fundamental in the construction of data, which have been produced for 15 years by the various national evaluation and quality assurance bodies. Measurement has also been important in ranking higher education institutions and individuals and in the adoption by the government of new modes of financing public universities. Its uses are thus problematic, in relation to the topics concerned but also for the whole of the system, its organization and its hierarchies as are its links with competitive financing policies. In spite of this, [the author finds] a rapid increase in the number of consumers of quality assurance and a tendency, amongst certain sectors of the consumers, to seek out quality labels from international or foreign bodies, be they specialised or not in the field of education. It is thus necessary to critically look at the tensions around the functions of measurement and the success of certain forms and to analyze them in the context of the global reform of higher education, in which traditional relations between the State, higher education institutions and academic actors are profoundly affected to the benefit of the new players. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: