Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelFrom education to work.
A difficult transititon for young adults with low levels of education.
QuelleParis: OECD (2005), 114 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-00918-3
DOI10.1787/9789264009196-en
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Bildungsniveau; Soziale Herkunft; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarkt; Beruf; Beschäftigung; Schule; Statistik; Ausbildung; Soziale Herkunft; Abbruch; Bildungsniveau; Tertiärbereich; Bildungsabschluss; Schule; Übergang; Sekundarbereich; Bildungsabschluss; Ausbildung; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarkt; Beruf; Berufschance; Beschäftigung; Tertiärbereich; Statistik; Abbruch; Junger Erwachsener; OECD-Staaten
AbstractIn the OECD countries, upper secondary diplomas have become a minimum for successfully entering the labour market and a basis for further participation in lifelong learning. Young people with lower qualifications run a higher risk of long-term unemployment, or unstable and unfulfilling employment, which can have additional consequences, such as social exclusion. Furthermore, the early labour market outcomes of young adults with low levels of education also raise a number of equity dimensions: Do young men and women face the same risk of being marginalized in the knowledge economy due to insufficient initial education? Does family background play a role in making it more difficult to complete a recognised minimal level of initial education? Do immigrants overcome the specific challenges they confront, given the cultural and language gaps with which they may arrive? Jointly directed by the OECD and the Canadian Policy Research Networks, the project on 'Young Adults with Low Levels of Education' has been conducted in response to these concerns. [This book] presents the results of this study. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: