Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSharma, Ajay
TitelMaking (electrical) connections: Exploring student agency in a school in India.
QuelleIn: Science education, 92 (2008) 2, S. 297-319Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterEthnografie; Lernen; Physik; Strom (Phys); Vorwissen; Indien
AbstractStudents studying in government-run schools in rural India possess much experiential knowledge of the world around them. This paper presents a narrative account of an ethnographic exploration of such students as they attempted to learn about electricity in an eighth-grade classroom in a government-run schools in a village in India. The paper shows how students having a rich experience with household electric circuits attempt, in a contingent and situated manner, to negotiate their role as students and participate in the school science discourse. The students' actions expressed agency that was contingent, situated, and aimed at selective appropriation of school science discourse for their own purposes. Such expressions of student agency indicate rich possibilities for meaningful learning of science in rural schools in India provided school science is made relevant for their lives and concerns.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: