Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLipovec, Alenka; Pangrcic, Polonca
TitelElementary Preservice Teachers' Change.
QuelleIn: Acta didactica Napocensia, 1 (2008) 2, S. 31-36Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1504-9922; 2065-1430
SchlagwörterBildungsforschung; Evaluation; Primarbereich; Lehrer; Lehrerbildung; Schüler; Unterricht; Mathematikunterricht; Wandel; Europa; Rumänien
AbstractIn the last two decades investigation of teachers' beliefs and conceptions and teachers`possibilities for change has been one of the points of emphasis in mathematics education. We propose the concept and design of an intervention program including five stakeholders on the basis of a teacher-student-parent-preservice teacher-teacher educator relation. The main idea is comprised of reversed roles in teaching and learning process i.e. elementary school preservice teachers should adopt belifs and conceptions from the mathematically promising students (age 6- 12). The program is defined by 10 relationships among stakeholders and was evaluated from various viewpoints. In this paper, we highlight the effect on the preservice teachers' competencies during the longitudinal study. We have focused on the gap between desired and achieved competences as viewed by the preservice teachers. Overall results speak in favour of presented approach.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2009/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta didactica Napocensia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: