Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPark, Jonghwi; Bracewell, Robert
TitelDesigning a well-formed activity system for an ICTs-supported classroom.
QuelleAus: Zumbach, Jörg (Hrsg.); Schwartz, Neil (Hrsg.); Seufert, Tina (Hrsg.); Kester, Liesbeth (Hrsg.): Beyond knowledge: the legacy of competence. Meaningful computer-based learning environments. Dordrecht: Springer (2008) S. 101-109
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN1-4020-8826-4; 978-1-4020-8826-1
DOI10.1007/978-1-4020-8827-8_14
SchlagwörterFallstudie; Lehrer; Lernen; Schule; Computerunterstützter Unterricht; Unterrichtsmethode; Fallstudie; Didaktisches Prinzip; E-Learning; Schule; Lehrberuf; Lehrer; Lernen; Didaktisches Prinzip; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Computerunterstützter Unterricht; E-Learning
AbstractThis case study presents a new approach to overcome problems with information and communication technology (ICT) integration in K-12 school education. The authors analyzed contradictions that a Grade 7 mathematics teacher faced in his teaching practices and helped the teacher design and construct new models of teaching. The constructs of mediation and contradiction in Cultural-Historical Activity Theory (CHAT) framed the analysis of existing teaching practices as well as the design of interventions. Identified contradictions were a) contradictions in the use of ICTs between teacher and students; b) contradictions among ICTs, rules of communications, and division of labor, and most importantly c) contradictions between activity object and outcomes. Findings indicated that the designed interventions on the teaching practices based on the identified contradictions from CHAT perspectives played a large role in helping the participant teacher transform the existing ill-formed activity system into a well-formed one. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: