Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Reid, Gavin (Hrsg.); Fawcett, Angela J. (Hrsg.); Manis, Frank (Hrsg.); Siegel, Linda S. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The SAGE handbook of dyslexia. 1. publ. |
Quelle | Thousand Oaks u.a.: Sage (2008), XVIII, 506 S. |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4129-4513-5; 978-1-4129-4513-4 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Lernpsychologie; Selbstkonzept; Diagnose; Eltern; Kind; Schule; Grundschule; Sekundarschule; Lernen; Lernbehinderung; Genetik; Neurobiologie; Vererbung; Dyslexie; Leseschwäche; Sprachvergleich; Textverständnis; Fremdsprache; Lesefertigkeit; Lesenlernen; Berufstätigkeit; Aufsatzsammlung; Handbuch; Intervention; Erwachsener |
Abstract | This handbook is a comprehensive overview of a complex field. It is a rich, critical assessment of past and present theory and current research, which also looks to the future. The editors have brought together key figures from the international academic world - both researchers and practitioners - to examine the relationships between theoretical paradigms, research and practice, and to map new areas of research. The book has 5 main sections: neurological/genetic perspectives, cognitive and learning perspectives, educational influences, dyslexia and different languages, beyond school. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/2 |