Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenTochtermann, Klaus (Hrsg.); Maurer, Hermann (Hrsg.); Kappe, Frank (Hrsg.); Haas, Werner (Hrsg.)
TitelI-Know '08 and I-Media '08.
International conferences on knowledge management and new media technology. Conference proceedings [Graz, Austria, September 3 - 5, 2008].
QuelleGraz: Verl. d. Techn. Univ. Graz u.a. (2008), 456 S.Verfügbarkeit 
ReiheJournal of universal computer science; J. UCS
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN0948-695X
SchlagwörterDigitale Medien; Informations- und Kommunikationstechnologie; Multimedia; Lernen; Ontologie; Multimedia; Internet; World Wide Web; Metadaten; Wissensmanagement; E-Learning; Lernen; Wissenstransfer; Soziale Software; Metadaten; Ontologie; Lernende Organisation; Soziale Software; E-Learning; Anwendungsbeispiel; Konferenzschrift; Tagungsbericht; Internet; Konferenzschrift; Informationstechnologie; Wissensmanagement; World Wide Web
AbstractThis volume contains the proceedings of the I-KNOW '08 and I-MEDIA '08. "Since its inception in 2001, I-KNOW, the International Conference on Knowledge Management, has been developed to be one of the leading application-oriented conferences on IT-based knowledge management in Europe. ... I-KNOW '08 addresses newest scientific developments in the field, including latest results in knowledge services and knowledge relationship discovery, both within the context of knowledge work. I-MEDIA which is held for the second time ... has its focus on new media technologies, dealing with topics such as Web 2.0 and multimedia metadata, always within the context of knowledge management or semantic technologies. ... The scientific program is structured as follows: Special tracks allow thematically focused scientific communities to exchange ideas and result among each other in a one day in-depth discourse. The special tracks cover the following fields: knowledge services; visualization and knowledge relationship discovery; self-directed and organizational learning; knowledge acquisition from the social web. In addition to these special tracks the accepted papers address among other topics: user context and user profile; knowledge work; multimedia metadata and Web 2.0; knowledge transfer and knowledge sharing; learning and user modelling; applications of social media and knowledge management." (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: