Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRothman, Jason; Iverson, Michael
TitelInput type and parameter resetting: Is naturalistic input necessary?
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 45 (2007) 4, S. 285-319Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch; spanische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lernumgebung; Morphosyntax; Subjekt (Ling); Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Spanischunterricht; Auslandsstudium; Mittleres Niveau; Erwachsener
AbstractIt has been argued that extended exposure to naturalistic input provides L2 learners with more of an opportunity to converge of target morphosyntactic competence as compared to classroom-only environments, given that the former provides more positive evidence of less salient linguistic properties than the latter (e.g., Isabelli 2004). Implicitly, the claim is that such exposure is needed to fully reset parameters. However, such a position conflicts with the notion of parameterization (cf. Rothman and Iverson 2007). In light of two types of competing generative theories of adult L2 acquisition - the No Impairment Hypothesis (e.g., Duffield and White 1999) and so-called Failed Features approaches (e.g., Beck 1998; Franceschina 2001; Hawkins and Chan 1997) -, the authors investigate the verifiability of such a claim. Thirty intermediate L2 Spanish learners were tested in regards to properties of the Null-Subject Parameter before and after study-abroad. The data suggest that (i) parameter resetting is possible and (ii) exposure to naturalistic input is not privileged. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: