Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKlein, Eberhard
TitelStruggling to Come to Grips with Multiple Language Learning: Facts and Fictions.
QuelleIn: Fremdsprachen lehren und lernen, 36 (2007) 1, S. 217-233Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0932-6936
SchlagwörterLehrerausbildung; Didaktik; Curriculum; Lingua franca; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Englisch; Hochschule; Terminologie
AbstractAs 'multilingualism' and 'multilingual' didactics have become pervasive in a variety of disciplines including general pedagogy, foreign language teaching/learning, sociolinguistics, psycholinguistics and also in the domain of politics, and as this situation has led to considerable terminological diversification, a reappraisal of these concepts seems imperative. In the article some valuable suggestions found in the relevant literature are discussed and facts are separated from misconceptions and dubious tenets. In particular, some terminological problems are tackled and the four most contentious issues are dealt with: the seemingly ambivalent role of English as a lingua franca, some competing models of multilingual didactics, a few consequences for curriculum design and the main implications both for multilingually-based modules of university courses and for teacher training schemes. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Fremdsprachen lehren und lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: