Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSuda, Koji; Wakabayashi, Shigenori
TitelThe acquisition of pronominal case-marking by Japanese learners of English.
QuelleIn: Second language research, 23 (2007) 2, S. 179-214Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch; japanische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0267-6583
SchlagwörterEmpirische Forschung; Transfer; Experiment; Kasus; Pronomen; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englisch; Englischunterricht; Japanisch
AbstractEighty-one seventh- and eighth-grade students (age 12-14) learning English in Japanese classrooms were tested on their knowledge of English case-marked pronouns in sentences like He likes her, *He likes she and *Him likes her. The aim of the study was to evaluate the predictions of three theories of second language (L2) development against the results obtained. Given the case-marking properties of Japanese, the Full Transfer/Full Access model of Schwartz (1998) and Schwartz and Sprouse (1994; 1996; 2000), the Minimal Trees model of Vainikka and Young-Scholten (1994; 1996a; 1996b; 1998) and the Lexical Learning/Lexical Transfer model of Wakabayashi (1997; 2002) make different predictions about the kinds of patterns of case-marked pronouns that will be found in the second language English of early learners with Japanese first language (L1). It is argued that the results are consistent with the predictions of the Lexical Learning/Lexical Transfer model, but with neither Full Transfer/Full Access nor Minimal Trees. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Second language research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: