Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHayes, Spencer J.; Hodges, Nicola J.; Scott, Mark A.; Horn, Robert R.; Williams, A. Mark
TitelThe efficacy of demonstrations in teaching children an unfamiliar movement skill.
The effects of object-orientated actions and point-light demonstrations.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Wirksamkeit von Demonstrationen beim der Vermittlung einer unbekannten Bewegungsfertigkeit bei Kindern. Die Auswirkungen objektorientierter Handlungen und Lichtpunkt-Demonstrationen.
QuelleIn: Journal of sports sciences, 25 (2007) 5, S. 559-575
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-0414; 1466-447X
DOI10.1080/02640410600947074
SchlagwörterBeobachtung; Kognition; Kind; Imitation; Imitationslernen; Lernen; Motorisches Lernen; Demonstration (Veranschaulichung); Visuelle Wahrnehmung; Licht; Bewegung (Motorische); Bewegungslehre; Sportpädagogik; Sportunterricht; Sportwissenschaft; Erwachsener
AbstractIn Experiment 1, adult and child participants were instructed to imitate a video model performing a bowling action with or without a ball. Participants imitated the action with greater accuracy without a ball and in general adults were more accurate than children. In Experiment 2, adults and children were shown a video or point-light display of the bowling action. There was no difference in movement form between the adult point-light and video groups. In contrast, children were poorer at reproducing the action when viewing point-light compared with video sequences (P ( 0.05). The novel point-light display hindered the children's ability to provide conceptual mediation between the presented information and action requirements. In Experiment 3, a child point-light group was provided with perceptual-cognitive training. The perceptual-cognitive training group demonstrated better movement reproduction than a group who viewed the point-light displays with no training (P ( 0.05), although there were no differences between participants who received training and those who viewed a video. Children are able to perceive and use relative motion information from a display after some general training, and the effectiveness of demonstrations needs to be judged relative to the task context. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: