Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoadley, Ursula
TitelThe Reproduction of Social Class Inequalities through Mathematics Pedagogies in South African Primary Schools.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 39 (2007) 6, S. 679-706Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 3; Tabellen 7
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterBeobachtungsmethode; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Sozialisation; Bildungsreform; Schulleben; Primarbereich; Fachwissen; Alltagswissen; Unterrichtsmethode; Mathematikunterricht; Untersuchung; Südafrika (Staat)
AbstractIt has long been clear that the school reproduces social class differences. However, how this happens remains something of a black box. I set out to contribute to our understanding of schooling processes and the reproduction of inequality by focusing on pedagogy. I elaborate a technique for the analysis of classroom observation and student performance data that is rooted in sociological theory. The purpose is to develop an analytic framework capable of capturing a wide variation in pedagogic practice, and show the implications of this variation for student learning. The focus is on how the structuring of social relations relates to the structuring of knowledge, and what the implications of this are in terms of how children of different social-class positions are socialized into school ways of knowing, or the "school code". I address the equity debate in mathematics education and schooling more generally, by showing how inequalities are reproduced through pedagogy. The focus here relates to broader debates on the relation between everyday knowledge and school knowledge in mathematics. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2008/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: